SLUŽBY
Služby Domu seniorů Mladá Boleslav, poskytovatele sociálních služeb obsahují podle Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách tyto základní činnosti:
-
Poskytnutí ubytování
- Poskytnutí ubytování zahrnuje úklid, praní, žehlení a drobné opravy osobního prádla.
- Ubytováním je zahájeno poskytování pobytových sociálních služeb. Uživatel se ubytuje v jednolůžkovém, dvoulůžkovém či trojlůžkovém pokoji, který s ním byl předem dojednán ve Smlouvě o poskytnutí sociálních služeb a péče.
- V případě žádosti uživatele a pokud je to v možnostech zařízení je možné se přestěhovat do jiného pokoje.
-
Poskytnutí stravy
- Nabízíme celodenní stravování v rozsahu 3 hlavních jídel (snídaně, oběd, večeře
- K obědu nabízíme jeden druh jídla.
- Studené večeře: středa, sobota, neděle.
- Uživatelům závislým na pomoci druhé osoby je pravidelně jídlo dováženo na patra.
- Stravu nabízíme: racionální, diabetickou, diabetickou šetřící nebo žaludeční šetřící, popřípadě po domluvě s lékařem jinou.
- Pokud se uživatel nechce stravovat dietně, je jeho rozhodnutí respektováno.
- Pokud si uživatel chce odhlásit některé jídlo, nelze tak z ekonomických důvodů učinit.
3. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Komplex zahrnuje činnosti každodenní pomoci v sebepéči, kterou poskytují pečovatelky. Rozsah a způsob pomoci je individuálně plánován na základě zjištěných možností a omezení uživatele, s ohledem na to, co je pro uživatele důležité a v možnostech služby v rámci zákonem stanovené povinnosti podporovat uživatele v nezávislosti na poskytované službě.
4.Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Dbáme maximálně na důstojnost, zachování soukromí, diskrétnost a zmírnění pocitů studu.
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Areál Domu seniorů je umístěn v klidné části města Mladá Boleslav. Je dostupný městskou hromadnou dopravou. Součástí areálu je udržovaný park. Uživatelé mohou zařízení opouštět kdykoli chtějí.
- Návštěvy mohou uživatelé přijímat dle platných protiepidemiologických nařízení (viz. informace na hlavní stránce)
- ON – LINE komunikace přes tablet
Konkrétní způsob, datum a čas pro on – line videohovor si můžete domluvit od PONDĚLÍ do PÁTKU s paní Michaelaou Hejdukovou, DiS., sociální pracovnicí v čase od 8:00 – 15:00 hodin na telefonním čísle 725340163.
MOŽNÉ ZPŮSOBY SPOJENÍ S VAŠIMI BLÍZKÝMI:
- Skype: Dům seniorů MB
- Messenger: Dům Seniorů-mb
- Whatsapp: 702 098 614
- Uživatelé mohou využívat všechny veřejné služby (např. lékař, pošta, restaurace atd.)
6. Sociálně terapeutická činnost
Spolupráce pracovníků s uživateli směřuje od každodenní pomoci v sebepéči po podporu při řešení životních situací. Výjimku tvoří, když se situace uživatele změní natolik, že podpora udržování dovedností není možná. V tom případě mu poskytujeme takový rozsah péče, aby mohl v klidu dožít v Domě seniorů v důstojných podmínkách, s důstojným zacházením a s potřebnou pomocí a péčí.
Pečovatelky denně spolupracují s klienty při všech denních činnostech. Rozsah přímé péče určují objektivně posouzené potřeby uživatele. Průběh poskytování služeb je plánován s ohledem na to, co je pro uživatele důležité, s každým individuálně. Účel přímé péče je pomáhat a podporovat každého uživatele pouze v činnostech, které sám již nezvládá.
Sociální pracovníci – zastupují uživatele tam, kde sami jednat nemohou, pomáhají při jednáních s úřady, s ochranou práv uživatelů a poskytují sociální poradenství klientům i jejich rodinným příslušníkům či osobám blízkým.
7. Aktivizační činnost
Aktivizační pracovnice vytvářejí nabídku skupinových a individuálních činností pro volný čas uživatelů s cílem podporovat jejich fyzickou a psychickou kondici. Přehled pravidelných volnočasových aktivit je společně s programem akcí umístěn na každém patře i na webových stránkách.
8. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Spolupráce pracovníků s uživateli směřuje k podpoře uplatňování práv a oprávněných zájmů uživatelů služby. Od důsledného zaměření na vlastní volbu a rozhodování uživatele při každodenní pomoci v sebe-péči, přes podporu při řešení životních situací, po ochranu těch uživatelů, kteří se nemohou hájit sami.
- Při řešení situací střetů zájmů mezi uživatelem a pracovníkem mají pracovníci povinnost postupovat dle příslušného metodického pokynu.
- Při řešení situací střetů zájmů uživatele a zájmů rodinného příslušníka zásadně upřednostňujeme oprávněný zájem uživatele.
Další poskytnuté služby:
-
Poskytnutí lékařské péče
Dům seniorů Mladá Boleslav zabezpečuje lékařskou péči, v takovém rozsahu:
- 1x týdně dochází do zařízení praktický lékař,
- odborní lékaři dochází do zařízení dle potřeby,
- v případě odborného vyšetření ve zdravotním zařízení je uživatelům zajištěn odvoz sanitním vozem s doprovodem.
-
Asistované hospodaření
Sociální pracovník, pokladna DS
Účelem pomoci je přiměřeně podporovat klienta, který v důsledku onemocnění (např. demence nebo nepohyblivost) potřebuje pomoc při nakládání s penězi. Cílem podpory je zachovat co největší míru jeho autonomie a umožnit mu přiměřené riziko. Rozsah podpory nebo pomoci je závislý na soběstačnosti klienta.
Asistované hospodaření zahrnuje:
- pomoc při přebírání důchodu a jiné finanční hotovosti,
- umožnění uložit finance v depozitech DS,
- pomoc disponovat s úsporami v bance – vklady, výběry,
- ochranu – kontrolu zaměřenou na bezpečný způsob nakládání s penězi (správné počty),
- podporu v hospodaření (dle domluvy s uživatelem),
- Transparentní vedení finančních záležitostí klienta v případě, že klient zcela není schopen se svými penězi nakládat:
- Sociální pracovník vystavuje a eviduje příjmové a výdajové pokladní doklady včetně příloh
- Zaznamenává pohyby na depozitním účtu jednotlivých uživatelů
- Spolupráce s rodinnými příslušníky uživatele s cílem zachovat, co nejvyšší míru autonomie klienta.
-
Pomoc při jednání s úřady
Sociální pracovník
Cílem podpory je zachovat co nejvyšší míru jeho autonomie. Rozsah podpory nebo pomoci je individuální, závislý na soběstačnosti klienta.
Pomoc zahrnuje:
- Sociálně právní poradenství
- Vysvětlení obsahu a účelu úřeních písemností
- Pomoc při písemné komunikaci s úřady
- Pomoc při telefonické komunikaci s úřady
- Asistence při jednáních klienta s úřední osobou v domě seniorů i na úřadě
- Zastupování na úřadech na základě zplnomocnění klientem
- Zprostředkování právnické pomoci a pomoci dalších institucí
- Ochranu práv a oprávněných zájmů klienta, který není schopen hájit se sám.
Výše je vyjmenován maximální rozsah pomoci, který je v praxi individuálně přizpůsobován aktuálním možnostem uživatele tak, aby podporoval jeho soběstačnost a autonomii.